tirsdag den 5. april 2011

Med Oskar til hundetræning

Sorta er i løbetid, så hun fik fri i dag. Jeg tog så Oskar med til hans første "rigtige" træning. Vi var ikke så mange i dag, så der var tid til ham på agilityholdet. Med god hjælp fra vores dygtige træner Lene trænede vi nogle springserier, og derudover fik jeg ham lokket gennem tunnelen et par gange, og trænet lidt slalom.
Så satte jeg ham ind i bilen, da jeg skulle med på rally-holdet, hvor jeg skal være lærling som hjælpetræner indtil sommerferien.
Det viste sig også her, at der var god tid til at prøve, da der var nogle afbud, så jeg galoperede om til bilen for at hente ham.
I bilen lå der to poser med forskellige godbidder. Dem havde han ikke spist.
Der lå Kiniks lækre skindvanter. Dem havde han ikke spist.
Der lå den dyre line, vi bruger til agility. Den havde han spist....
Så fik han da sin sele på og en anden line, og så gik vi til rally. Rally er en form for lydighedstræning, hvor der er opbygget en bane med nogle små skilte der fortæller, hvilken øvelse der nu skal udføres. Det er ikke så meget lydighed vi har nået at træne med ham endnu, men med lidt god hjælp fra vores dygtige træner Katrine samt en lækker godbid foran næsen gik det rigtig fint alligevel.

Om han var træt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar