tirsdag den 22. februar 2011

Oskar igen


Så gik dag to med Oskar. Jeg kan desværre ikke komme med en spændende, dramatisk beretning om frådende slagsmål, flænset tapet eller andet spændende. Oskar er nemlig en rigtig rar hund. Formiddagens gåtur samme sted som i går blev udvidet med et besøg hos det kvæg, der går på de tilstødende arealer og foretager landskabspleje, mens de bliver til bøffer. Dem ville han ikke så gerne hen til - det passer mig fint. De ophængte dæk på hundelegepladsen ville han rigtig gerne springe igennem, og da vi lidt senere prøvede A-brættet igen, så kunne han minsandten allerede i dag løbe over det lille brædt. Han er kvik til at lære! En dejlig ting på hele gåturen er, at han ikke bevæger sig særlig langt væk fra mig. Jeg havde jo set i ånden, at jeg den første uge eller så skulle halse afsted med hund i snor, men det er slet ikke nødvendigt. Han bliver hos os, og han kommer, når der bliver kaldt.
Der er jo selvfølgelig nogle ting, som vi allerede kan se vi skal have gang i at træne - men det kommer lige så stille. Han er f.eks. ikke glad for at få selen på, og han trækker sig lidt væk når jeg vil klikke linen på selen. Så er der lige det der med bilen - den skulle man jo helst slet ikke ind i, men han går da selv derind, omend ikke med glæde. Men det kommer! Køresygen er vist også tæt på, for han savler en del når vi kører.
Hele eftermiddagen var Kinik alene med de to hunde, mens jeg var på arbejde. Hun har hygget sig med at træne lidt spring, lege med hans grønne bold, og et lille besøg hos naboen.
Hjemme i haven var der lige et lille optræk til konflikt mellem ham og Sorta, da de begge ville have det samme ruskereb, og Sorta var faktisk sur et lille stykke tid. Sødt! Men den slags konflikter bryder vi jo, vi skal ikke have hundeslagsmål her, og det er menneskene der bestemmer.
Nu skal dagene bare gå stille og roligt, og de ting han mangler mht. lydighed træner vi lidt ad gangen, så vi kan få ham med på et af DcH´s hold i løbet af sæsonen. Og når han har tabt sig lidt begynder vi på agility, men han er lidt for buttet nu, og springene kan være for stor belastning så det venter vi med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar