fredag den 25. februar 2011

Lidt mere Oskar

Allerede nu ser det ud til, at hundene er ved at knytte sig til hinanden. På gåturen leger de og snuser rundt som to fortrolige, det er dejligt at se. Men det er Sorta, der bestemmer hvor skabet skal stå! Bliver Oskar for fræk får han et fur. Sådan skal det være.
Vi er begyndt at træne alene-hjemme, for jeg må jo snart igang med hele arbejdsdage igen - lige så snart kong vinter slapper lidt af. Vi skal bruge lidt tid i weekenden til at finde ud af, om de to hunde kan være i samme rum, eller om vi skal adskille dem når vi ikke er hjemme. Jeg håber selvfølgelig, de kan være sammen, men vi ønsker jo heller ikke ballade, flænsede sofaer og den slags. Sorta har aldrig ødelagt noget, og sådan skulle det gerne fortsætte.
På formiddagens gåtur i går - igen på DcH´s terræn - var Oskar rigtig dygtig da jeg fik ham over det store A-bræt i fuld fart. Og for to-tre dage siden kunne han kun lige sætte forpoterne på.
I går eftermiddags var Kinik alene hjemme med ham, da jeg og Sorta var på vores månedlige besøg på plejehjemmet. Det gik selvfølgelig også fint.
I næste uge begynder jeg lidt almindelig lydighedstræning med Oskar. Han går pænt i snor, med sele på, men han skal vænnes til halsbånd og skal til at lære, hvad "plads" betyder. Det finder han jo nok hurtigt ud af.
I den daglige omgang fornemmes det tydeligt, at han er begyndt at føle sig hjemme. Han slapper mere af, og reagerer ikke længere på den mindste lyd.
"Ind i bilen" skal vi nok arbejde en del med endnu, men det går da lidt nemmere for hver dag - vi skal jo altid ud at opleve noget sjovt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar