onsdag den 23. februar 2011

Oskar 3

Dagen startede med et lille besøg hos min mor med medbragt morgenbrød. Det gik stille og roligt, og da kaffen var drukket og brødet spist kørte jeg og hundene ud til Mandø Ebbevej. Der stod en strid vind, men en heldragt laver al slags vejr om til gå-tur vejr, og hundene er jo ligeglade med, hvor koldt det er.
Der er ikke så meget at sige om selve gåturen - jeg havde jo valgt stedet bl.a. fordi jeg gerne ville vente lidt med at møde andre hunde, men pludselig kom der alligevel en lille puddel løbende....den blev hilst med stor glæde. Sorta, Oskar og den lille et-årige puddel var straks igang med god hundeleg, så det var jo skønt at se.
Så er der bare lige det der med bilen. UHA, den er farlig at komme ind i. Jeg tænkte og tænkte - for man kan jo godt "kommandere" hunden ind i bilen, men det vil blot medføre at bilkørsel altid vil være en dårlig oplevelse. Så er der jo Oskars yndlingslegetøj, den grønne bold. Hvad nu hvis jeg kaster den ind i bilen? Det gjorde jeg efter at vi var kommet hjem, og vi skulle absolut ingen steder. Jeg lod bildøren stå åben, kastede bolden ind, og vips, så var Oskar inde at hente sin bold. Det gentog sig et par gange, og jeg håber da at jeg nu har fundet nøglen til at få løst eller afhjulpet dette problem. Positiv forstærkning er og bliver den bedste måde at træne en hund på.
Han har en anden lille ting - når jeg kommer og vil give ham selen på vil han helst gemme sig langt væk, men det arbejder vi også lige så stille med. Det kommer nok alt sammen.
Lige nu, lidt over middag, ligger to hunde og snorksover efter en travl formiddag. De skal jo også lige samle kræfter til eftermiddagens gåtur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar