onsdag den 13. januar 2010

Sne på skærmen

Sneen er lidt blød i dag, det er vist lige ved at tø her hos os. Men set fra en hunds synspunkt er sne altid dejlig. Den skal jo heller ikke køre bil... Jeg synes nu det er rart, at vejene igen er til at færdes på. Lige her i vort lille hjørne af verden har vi nu ikke noget at klage over, de store snemasser er væltet ned hele vejen rundt om os. Men tænk, hvis man havde anet, at sneen ville blive liggende så længe. Så tror jeg nok, jeg havde fået sat de gamle langrendsski i stand. Jeg havde fat i dem i december, men måtte konstatere at de er ved at gå op i limningerne pga. fugt. Jeg har nok heller ikke set til dem siden engang først i halvfemserne... Langrend er ellers herligt, det hyggede jeg mig en del med "dengang der var noget, der hed vinter." Jeg brugte dem også på Grønland, der kan man ligesom lidt bedre regne med sneen.
Nu ville det være rart, om tøvejret så kunne sætte ind, så jeg kan komme ud at lave stråtag igen - der skal jo penge i kassen. Andre tækkemænd jeg har talt med, er heller ikke kommet i gang endnu, så der ligger nok en del arbejde og venter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar