tirsdag den 26. januar 2010

Is og sne

Tænk, nu er vi ligefrem ved at være vant til vinteren, de fleste af os. Og man kan da ikke andet end nyde synet, når solen en gang imellem skinner fra en skyfri himmel, og alt er lyst og hvidt. Når først sneen er ryddet væk fra vejene, kan man da ikke forestille sig en bedre ramme for de ellers kedelige vintermåneder. For hvordan er det nu lige, det ellers vil være på den her årstid? Jo, et par enkelte plusgrader, gråvejr, småregn. Fugt og forkølelser. Brune marker, brune træer og buske, og pludselig en nats frost, så alle de fugtige veje bliver så glatte, at folk ryger i grøften på stribe. For det kommer jo hver gang bag på folk, at det kan blive glat. Nå, men så får forsikringsselskaberne lov til at gøre gavn, og mekanikerne får lidt at lave.
Nu kører vi jo rundt i den lille Polo. Det er en lille frisk bil, men det er da godt, bussen skal gøres klar igen. Når man er vant til god plads, så finder man hurtigt ud af, at alt det skrammel man plejer at køre rundt med måske er lidt overflødigt. Men vi glæder os til det bliver lidt lunt i vejret, så går jeg stille og roligt igang med at lave de ting på bussen, som jeg kan finde ud af. Og min mekanikerkammerat hjælper med det tekniske. Den skal nok blive klar til sommerens ture.

En anden dejlig ting ved denne vinter er, at hunden nyder det. Den elsker sneen og isen, og selv om vore gåture ikke er helt så lange som de plejer, så sørger vi for at komme afsted hver dag.
Jeg må også snart se at få taget mig sammen til at lægge billeder ind, så det ikke bliver tekst det hele.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar