mandag den 14. december 2009

Biler altså....

Nu er tiden så kommet, hvor den kære gamle VW Transporter fra 1986 skal synes. Jeg får mekanikeren til at kigge på, hvad der skal laves - og hjælp.... Det kan ikke svare sig at få prof. hjælp da det vil løbe op i 20-25.000.- så nu skal jeg ud at finde en lille billig bil, som vi kan køre i, mens jeg får bussen lavet. Det ender nok med, jeg er Transporter-mekaniker inden jeg bliver færdig. Men laves, det skal den. Der må ikke gå flere af disse dejlige biler til skrot. Vores er den militære udgave, som har startet sin tilværelse som bus. Senere er den så kommet over på gule plader. Det er på mange måder en ideel bil til det aktive fritidsliv, vi lever, med hund, ture, hanggliding og paragliding, osv. Og i sommer viste det sig også, at størrelsen er ideel til ferie i Norge. Den kan også klemme sig forbi på de smalle bjergveje. Da så vi andre med store campere, der havde problemer. Da den både er "højbenet" og har differentialespærre er det jo ikke tit, den må give op. Det er bare pengepungen, der giver op...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar