fredag den 17. oktober 2014

Ny besøgsven

I går var det så tid for det månedlige besøg på plejehjemmet. Sorta har jo efterhånden mere end fem års erfaring, og jeg syntes nu jeg ville introducere en hund mere. Jeg har længe kigget på, om ikke Thor ville være egnet til den slags opgaver. Han er sådan en rigtig hyggebamse, og jeg har forsøgsvis haft ham med som beroligende faktor ved hundetræning, når jeg skulle prøve at hjælpe en nervøs hund.
Som tænkt så gjort. Jeg slap som sædvanlig Sorta løs ved indgangen, så hun kunne gøre sin stormende entré, mens jeg i første omgang holdt Thor i snor. Han virkede dog så begejstret og glad, at jeg slap ham efter et par minutter så han kunne løbe rundt og sige goddag til alle.
Det var en stor succes, hvilket jeg egentlig også havde forventet. Hunden hyggede sig, og beboerne var glade for at få en ny ven. Thor viste lige netop den blanding af energi, glæde og ro som er så typisk for racen, så det er bestemt ikke sidste gang han skal med.
Dejligt, at jeg nu har en afløser hvis Sorta en sjælden gang ikke skulle have lyst. Det er dog ikke sket endnu, det er helt tydeligt at hun elsker disse besøg. Hun bjæffer ophidset og står på bagbenene allerede når vi kommer til den sidste rundkørsel før plejehjemmet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar